عکاسی مدلینگ


Image

عکاسی مدلینگ چیست؟ 

عکاسی مدلینگ یکی از زیر شاخه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است و از آن جای صنعت مد در دهه های گذشته از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است عکاسی مدلینگ خود یک شاخه ما بین عکاسی نمایشی و تبلیغاتی ایجاد کرده است. 
عکاسی مدلینگ و فشن بر دو رکن استوار است فرم و کالا یا محصول. در عکاسی مدلینگ یک مدل می بایست آشنایی به فرم و آناتومی بدن داشته باشد تا بتواند بهترین فیگور را ارائه دهد. استفاده از مدل با تجربه و آگاه به فیگور و آناتومی و آگاهی از بدن خود میتواند کار عکاس را بسیار آسان و حرفه ای تر جلوه دهد. 
اگر در عکاسی مدلینگ توجه و فکوس بر روی محصول یا کالا که همان البسه و پوشاک قرار گیرد و مدل در حاشیه رانده شود تفاوتی با عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محصول نخواهد داشت. 
یک عکاس خلاق میتواند با تلفیق فیگور و توجه به پوشاک و همچنین فضای عکاسی عکس های خلاقانه ای ارائه نماید.

تاریخچه عکاسی مدلینگ 

در سال ۱۸۲۲ مخترعی فرانسوی  در ۵۷ سالگی توانست نختسین تصویر تثبیت شدهٔ دائمی را تولید کند. نخستین کار بر جای مانده از او به ۴ سال بعد از این تاریخ مربوط می‌شود. نیپس بعدها با یک عکاس جوان تر به نام لوئی ژاک ماندداگر (۱۷۸۹-۱۸۵۱) که طراح دوربین عکاسی پیشرفته تری بود به همکاری پرداخت.
پس از ۱۰ سال  دستگاه داگرئوتیپ ساخته شد. این دستگاه که تصویر مثبت تولید می‌کرد در سال ۱۸۳۹ به نمایش گذاشته شد و بدین ترتیب عصر عکاسی آغاز گردید.
اگر پرسیده شود عکاسان اولیه با چه انگیزه‌ای فعالیت می‌کردند می‌توان در پاسخ به این سؤال چنین گفت که آنان در جستجوی یک محمل هنری بودند نه در اندیشهٔ دست یافتن به ابزار یا دستگاهی مفیدبرای عرضه به بازار باشند .
نخستین عکس پرتره گرفته شده تصویر رابرت کارنلیس،  متعلق به ۱۸۳۹ میلادی (۱۷۵ سال پیش). عکس توسط خود رابرت کارنلیس گرفته شده است.و همچنین نخستین عکس مد شناخته شده در جهان به تاریخ سال 1850 میلادی در دادگاه ناپلیون سوم برمیگردد ، اما تا اوایل قرن 20 این شاخه از عکاسی به عنوان یک هنر عمومی در بین مردم ناشناخته بود .
نخستین مجلات مد ،هارپر بازار و ووگ برای نشان دادن لباسها از قرار دادن آنها در دست استفاده میکردند .نخستین نشانه های این هنر همراه با گسترش مد در بین عموم مردم دیده شد.
تا زمانی که Condé Nast با استخدام بارون آدولف مایرد (آلمانی، 1868-1946) در سال 1913 پرتره هایی از مدل ها، هنرمندان و اشراف برای وگ گرفت و این عکسها آغازی بود برای عکاسی مدلینگ و یکی از همین عکسها به عنوان عکس سرمقاله مجله ووگ مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد عکاسی مدلینگ و فشن

همانگونه که عنوان شد عکاسی مدلینگ و فشن زیر مجموعه عکاسی تبلیغاتی است. در عکاسی مدلینگ هدف معرفی محصول که شامل پوشاک (هرچیزی که انسان بتواند بر تن کند )، ساعت، کیف، کفش، کلاه، زیورآلات و … است. 
اما این معرفی با عناصر بصری همچون زیبایی شناسی، فیگور و فضا یا همان لوکیشن آمیخته شده است. هدف از عکاسی مدلینگ نمایش یک محصول در قالب یک شات عکس جهت تبلیغات و تحریک و ترغیب بیننده در جهت خرید محصول و یا آشنایی با برند یک شرکت است. تمامی تولید کنندگان و فروشندگان محصولات مرتبط می توانند از این نوع عکاسی بهره مند گردند. این تفکر اشتباه وجود دارد که تنها برند های مطرح نیازمند این نوع عکاسی هستند. در اصل عکاسی مدلینگ این امکان را به بیننده میدهد تا محصول عکاسی شده را به بهترین شکل در تن مدل مشاهده کند و زیبایی آن را دو چندان نماید.

چه کسانی به عکاسی مدلینگ نیازمند هستند

  • تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک (لباس)
  • تولیدکنندگان و فروشندگان زیورآلات
  • تولیدکنندگان و فروشندگان ساعت
  • تولیدکنندگان و فروشندگان کیف و کفش و کتانی
  • تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی
  • تولیدکنندگان و فروشندگان عطر و ادکلن
  • سالن‌های زیبایی و آرایشی (مدلینگ عروس)

تمامی مشاغل و حرفی که با صنعت مد در ارتباط اند نیازمند عکاسی مدلینگ هستند، برای ارائه ژورنال و بیلبورد های تبلیغاتی، محتوای سایت و شبکه های مجازی محتوای بصری که شامل عکس تبلیغاتی می باشد نیاز است. یک تصویر از یک مدل در فضای مناسب میتواند اقبال بیشتری را به توجه به برند یا محصول شما به همراه داشته باشد.

Image
Image

برخی از نمونه کارهای عکاسی مدلینگ در دیده‌آل فیلم

موارد بیشتر...
Image

تعرفه و قیمت عکاسی مدلینگ دیده‌آل فیلم به شرح زیر است


  • تمامی قیمت ها به تومان می‌باشد.
  • عکاسی مدلینگ کودک، پوشاک، پرسوناژ، بانوان، آقایان، ژورنال، بیل بورد و ... از لحاظ تعرفه همه یک سان است.
  • عکاسی جواهرات، ساعت و اقلام کوچک تزئنی مانند گوشواره و ...جزو دسته عکاسی تبلیغاتی - صنعتی می‌باشد.
  • عکاسی می‌تواند در آتلیه، فضای باز و محل مورد نظر شما انجام پذیرد، چنانچه مسافت بیشتر از حد معمول و یا برون شهری باشد، هزینه ایاب ذهاب، اسکان و... بر عهده سفارش دهنده است.
  • در صورت تمایل تمامی عکس‌‌های گرفته شده و مازاد مشروح جدول زیر با پرداخت هزینه جانبی تقدیم می‌گردد.
  • از آنجای که هزینه هر مدل متغییر است پس از انتخاب مدل هزینه و دستمزد محاسبه خواهد شد.
  • همه عکس ها از لحاظ مالکیت مادی متعلق به سفارش دهنده است و پس از تسویه حساب کامل فقط به سفارش دهنده تحویل خواهد شد.

ردیف

عنوان

توضیحات

قیمت
(تومان)

ثبت سفارش

1

عکاسی مدلینگ 
عکاسی مدلینگ کودک

10 عکس + ادیت
به انتخاب شما در فضای باز یا آتلیه 

350,000

2

20 عکس + ادیت
به انتخاب شما در فضای باز یا آتلیه 

500,000

3

30 عکس + ادیت
به انتخاب شما در فضای باز یا آتلیه 

750,000

4

50 عکس + ادیت
به انتخاب شما در فضای باز یا آتلیه 

1,000,000

5

عکاسی مدلینگ - پروژه‌ای 

 7 ساعت کامل  
هر تعداد عکس که گرفته شود (فایل اصلی)
 + 50 عکس ادیت 

1,500,000

6

عکاسی مدلینگ - ساعتی

1 ساعت کامل

هر تعداد عکس (فایل اصلی)
+ 10 عکس ادیت

600,000

7

مدل حرفه ای 

پروژه 

مدل برند یا حرفه ای با رزومه کاری قوی 

شروع قیمت از 
3,000,000

8

مدل نیمه حرفه ای 

پروژه 

مدل با رزومه کار قوی 

شروع قیمت از 
1,000,000

9

مدل آماتور

پروژه 

شروع قیمت از 
300,000

10

ادیت عکس 

ادیت عکس خارج از موارد بالا هر قطعه عکس 

10,000

  • 10 در صد تخفیف شامل پرداخت نقدی و تسویه قبل از کار.
  • 10 درصد در صورت سفارش اینترنتی.
  • 10 درصد تخفیف برای سفارش دوم.
Image

ثبت و درخواست سفارش عکاسی مدلینگ در سایت 

Image

آخرین مطالب مرتبط با عکاسی مدلینگ در بلاگ دیده آل فیلم

26 دی 1397

تست ویدئو

“دیده آل فیلم” بخشی از “هلدینگ تبلیغاتی دیده آل” است که به صورت تخصصی فعالیت خود را معطوف به مدیا و رسانه نموده است. همگی ما در عصر ار...

00
19 دی 1397

طراحی پوستر فیلم ساس

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در س...

10
12 دی 1397

سلام دنیا!

به وردپرس فارسی خوش آمدید.‌ این نخستین نوشته‌‌ی شماست. می‌توانید ویرایش یا پاکش کنید و پس از آن نوشتن را آغاز کنید!...

10