تکنیک های انیمیشن سازی (۱)
اولین مورد از تکنیک های انیمیشن سازی روش سنتی یا انیمیشن دو بعدی کلاسیک است. در این روش روندِ ساخت انیمیشن
با طراحی دستی هر فریم روی کاغذ انجام می شود. بطوریکه ابزار اصلی شما مداد و کاغذ و البته کمی صبوری خواهد بود.
پس از آن انیمیشن ساز یا اصطلاحا انیماتور، طرح های خود را بر روی طلق های شیشه ای کپی و با رنگ های از قبل تعیین شده
رنگ آمیزی می کند و با قرار دادن آنها روی تصویرزمینه ی مورد نظر به بیان داستان خود با ترتیب دلخواهش می پردازد.
شاید این نوع تکنیک در عصر امروز، کمی پیش پا افتاده بنظر بیاید اما بهتر است بدانید بزرگترین انیماتورهای
جهان در ابتدا با همین روش تا مدت ها کار کرده اند و آثار بیاد ماندنی زیادی مثل سفیدبرفی و هفت کوتوله، علاءالدین و زیبای خفته را آفریده اند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، Fantasmagorie اولین انیمیشن دو بعدی، به صورت فیلم کوتاه بود که
در سال ۱۹۰۸ توسط امیل کوهل (Emile Cohl) ساخته و نمایش داده شد. این کارتون کاملا سیاه سفید
و مدت زمان آن ۷۵ ثانیه بوده و برای ساخت آن نیز از ۷۰۰ نقاشی مختلف استفاده شده است.
انیمیشن کامپیوتری (CGI)
این تکنیک که هر دو نوع دو بعدی و سه بعدی را شامل می شود، مانند روش سنتی ست که در آن طراحی فریم ها بصورت دستی انجام می گیرد
با این تفاوت که به جای رنگ آمیزی دستی، طرح ها بر روی کامپیوتر اسکن شده و از طریق نرم افزار هایی مانند هارمونی با رنگ آمیخته می گردند.
انیمیشن معروف میکی موس هم با بهره گیری از همین تکنیک های انیمیشن سازی دو بعدی ساخته شده است.
برگرفته از: